piątek, 13 maja 2016

Recenzja książki "Wiersze niecierpliwe" W. Różański


Tytuł: Wiersze niecierpliwe
Autor: Wincenty Różański 
Ilość stron: 136
Wydawca: Media Rodzina



Świetna książka na wieczorne przemyślenia!

Wiersze jednego z najbardziej znanych poetów środowiska poznańskiego, zmarłego w 2009 roku, podali do druku Małgorzata Kasztelan-Różańska i Tadeusz Żukowski, który jest także autorem posłowia. Tom wzbogacają grafiki Hieronima Różańskiego, brata poety.

"Wiersze niecierpliwe" to szybko pochłaniający czas zbiór wierszy Wincentego Różańskiego. Wiersze te są głównie o tematyce religijnej, ale również poruszają ważne kwestie sensu życia i miłości. Niektóre z nich są przygnębiające, każdy nawołuje do głębokich przemyśleń. Napisane są zawile, miejscami musiałam dłużej pomyśleć, żeby poprawnie zinterpretować dany fragment. Nie przeszkadzało mi to, wręcz przeciwnie - lubię się na chwilę zatrzymać i zastanowić się nad treścią. Jednak z tego powodu może być to książka nie dla wszystkich. 
Bardzo spodobała mi się okładka książki - jest prosta, ale prezentuje się ładnie. Również szkice w środku książki są bardzo ciekawe i podnoszą jej odbiór wizualny.

Warto mieć ten zbiór utworów poetyckich w domu!
Ocena: 8/10







Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina




3 komentarze:

  1. Brzmi ciekawie, choć rzadko zdarza sięgać mi się po tomiki poetyckie,to tym razem po ten powędruję do biblioteki w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie, choć rzadko zdarza sięgać mi się po tomiki poetyckie,to tym razem po ten powędruję do biblioteki w najbliższym czasie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Napotkałam kiedyś ten tomik, ale nie zwróciłam na niego większej uwagi. Jestem osobą, która rzadko sięga po poezję, ale dlaczego by tego nie zmienić....
    PS. serdecznie zapraszam na mojego nowego książkowego bloga http://dominika-in-wonderland.blogspot.com/
    Jeszcze dzisiaj pojawi się recenzja "Moja walka o każdy metr" Thomasa Morgensterna.
    Pozdrawiam
    Miśka

    OdpowiedzUsuń