czwartek, 20 sierpnia 2015

Recenzja książki "Niektóre dziewczyny gryzą" Chloe Neill


Tytuł: Niektóre dziewczyny gryzą
Autor: Chloe Neill
Wydawca: Wydawnictwo Amber
Ilość stron: 368


Lekka i wciągająca :)

Merit, główną bohaterkę, atakuje wampir i rozrywa jej gardło. Na szczęście w pobliżu znajduje się drugi wampir (z innego klanu niż ten pierwszy) i żeby ratować Merit, przemienia ją również w krwiopijcę. Dziewczyna automatycznie zostaje przyjęta do domu Cadogan a jej Panem zostaje Ethan Sullivan. Merit jest wściekła tym, że Ethan przemienił ją bez pytania i nie zamierza być oddanym wampirem swego Pana. Po przemianie ma parę dni na treningi, zaznajomienie się z kodeksem Domu i przyzwyczajeniem do nowego życia. Potem ma udać się do Domu na Śluby Wampirów, na których przyrzeka się być wiernym i posłusznym Sullivanowi. Jednak Ethan ma inne plany co do życia Merit. Dziewczyna nie ma być tylko jakimś tam wampirem i poddanym...

Powieść wciągnęła mnie od pierwszej strony! Uwielbiam wampiry i to chyba przy takich książkach najlepiej się bawię. Fabuła, mimo, że nie była oryginalna, bo oczywiście znalazła się w niej para wampirów, ukrywana miłość itp. to zaciekawiła mnie. Jednym tchem czytałam tą książkę, a dzięki dobremu stylu pisania sunęłam po tekście w tempie błyskawicznym. Skończyłam ją po niecałych trzech godzinach, z krótkimi przerwami, żeby westchnąć z uśmiechem.Cała książka była pełna dowcipnych, sarkastycznych dialogów, które jeszcze bardziej umilały mi czytanie. Sama postać wampira również była dobrze stworzona, nie było jakiś bezsensownych faktów o wampirze typu "świecenie w słońcu". Postacie stworzone również bardzo realistycznie, z którymi zdążyłam się zaprzyjaźnić już na początku czytania. 
Podsumowując jest to lekka, zabawna książka o wampirach, dzięki której możemy miło spędzić czas. Nie ma w niej momentów grozy, jednak znajdziemy w niej parę drobniejszych akcji i scenki miłosne. 

Dobra powieść o wampirach. 
Ocena: 7,5/10










~~~~~~~~
Czytaliście może tą książkę? Macie jakieś inne książki o wampirach do polecenia? Koniecznie dajcie znać w komentarzach ;)










12 komentarzy:

  1. Ja z chęcią się skuszę, może fabuła nie jest skomplikowana, ale Niektóre dziewczyny gryzą może być miłą lektura na wieczór :)
    Polecam Akademię wampirów i Wampiry z Morganville- akcja, humor i miłość :D
    dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio trochę nie mam ochoty na historie o wampirach, więc na razie nie sięgnę po tę książkę. Może kiedyś ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią przeczytam tą książkę.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że nie ma grozy. Jak są wampiry, powinna być też lejąca się krew (z tętnicy szyjnej, oczywiście) i wzbudzające strach krwiopijcze potwory. Szkoda, że to romansik. Raczej nie przeczytam.
    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki! :)
    Mogę z czystym sumieniem polecić Ci "Ciemność przed świtem" - cudowna książka o wampirach. Tylko jest jeden problem, kolejne części nie zostały wydane w Polsce :/
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Tej akurat nie czytałam, ale o podobnej tematyce polecam serię POLOWANIE Amy Meredith oraz serię Drżenie ( to jest o wilkołakach) Maggie Stefvater, 3 grube tomy ale wciąga bardzo !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja aktualnie zabieram sie za Papierowe Miasta ale na ta tez może sie skuszę :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa recenzja. W planach mam żeby przeczytać inną książkę jednak znajde czas żeby również i tą książkę przeczytać :)
    http://niebioeski.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wampiry!! :D
    Od bardzo dawna nie czytałam książki o wampirach, a kiedyś naprawę je lubiłam. Może powinnam znowu zacząć? Ta recenzja mnie przekonała. Uwielbiam sarkastyczne teksty, a z tego co napisałaś, to jest ich tam całkiem sporo. Do tego te fragmenty, które nam pokazałaś... Cudo! ^^ Na pewno w najbliższym czasie po nią sięgnę - jestem tego pewna!
    A jak byś chciała, to na moim starym bogu (dramione-alexandry.blogspot.com) jest informacja o moim nowym blogu ff Teomione. Byłoby mi miło, gdybyś zerknęła c:
    Pozdrawiam i więcej książek życzę :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się być idealną, nieskomplikowaną lekturą na letni wieczór. Pewnie dam jej szansę, gdy będę czuła potrzebę, żeby się zrelaksować.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  11. Nominowałam Cię do Mary Kiss Cliff TAGu. ;)
    Przejdź do tagu --> KLIKNIJ!

    OdpowiedzUsuń