sobota, 8 sierpnia 2015

Recenzja książki "Książka, której nie ma" Santiago Pajares


Tytuł: Książka, której nie ma
Autor: Santiago Pajares
Wydawca: Wydawnictwo Pascal
Ilość stron: 459

O miłości do książek...

David pracuje w wydawnictwie: wspiera pisarzy i nadzoruje prace nad książką, przez co dużo podróżuje. Jego żona nie jest zachwycona tym, że mąż tak rzadko bywa w domu, odczuwa potrzebę założenia rodziny i coraz częściej rozmawia o tym z mężem. Pewnego dnia jego szef ma dla niego nietypowe zadanie, które ma pozostać w tajemnicy oraz awans na stanowisko bardziej biurowe. Wydawnictwo zasłynęło dzięki niesamowitej książce "Spirala" Thomasa Mauda. Książka stała się bestsellerem, a autor co dwa lata przesyłał kolejną część. Gdy właśnie teraz zbliżał się termin wydania ostatniego tomu tej sagi, a autor nadal nie przesyłał książki, David musiał odnaleźć autora, tylko, że to nie było takie łatwe. Thomas Maud to tylko wymyślone imię i nazwisko przez autora, który chciał po prostu odciąć się od mediów. David dostał tylko parę informacji: leworęczny, z sześcioma palcami u jednej z rąk i posiadający maszynę do pisania niespotykanej marki. Czy mimo przeszkód uda mu się odnaleźć anonimowego autora?

Książka jest oczywiście idealna dla miłośników książek. Powieść ma kilka zawiłych wątków, które układają się w spójną całość. Oprócz Davida, poznajemy również mieszkańców malowniczej wioski Bredagós. Ludzi niezmiernie sympatycznych i gotowych pomóc w każdej chwili. Autor wytworzył błogą, sielankową atmosferę: piękne opisy przyrody i krajobrazu oraz niesamowicie mili ludzie i chyba właśnie to chwyciło mnie najbardziej za serce w tej książce. To ciepło, spokój i radość :) Jednak w tej książce mamy również przepełnione humorem dialogi oraz poszukiwania autora przez Davida, które w niektórych momentach czytałam z zapartym tchem.
Całość napisaną bardzo lekkim językiem czyta się momentalnie! Wręcz nie zauważyłam, kiedy dotarłam do ostatniej kartki ;) A zakończenie... nie spodziewałam się tego, co wydarzyło się na końcu i w nerwach powtarzałam tylko, czemu ten David nie wpadł na to wcześniej!

Must have dla każdego nałogowego czytelnika ;)
Ocena: 9,5/10












Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Pascal




~~~~~~~~
Czytaliście już tą książkę? A może macie do polecenia jakąś inną powieść o książkach? - Dajcie znać w komentarzach :)





5 komentarzy:

  1. Już ją widziałam, też dobrze ocenioną, u kogoś innego. Z wielką chęcią przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka o książkach, ciekawie. Sama fabuła jest intrygująca i mam nadzieję sięgnąć po tę pozycję w nieodległym czasie. Trzeba nadrabiać zaległości, a co! :D

    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro mówisz, że jest to must have dla każdego miłośnika czytania - nie pozostaje mi nic innego, jak również po nią sięgnąć :D Już na samym początku zaciekawił mnie jej tytuł, a fabuła też wydaje się być bardzo dobra.
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się dobra książka ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://czytanienaszymzyciem.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo intrygujący tytuł :) Treść też zapowiada się bardzo ciekawie :) Myślę, że przeczytam :)
    www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń