niedziela, 19 lipca 2015

Book Haul: Tania Książka 2

Dzisiaj przychodzę do Was z Book Haulem czyli szybkim, luźnym postem :) Książki przyszły już do mnie dość dawno, ale jakoś nie mogłam się zebrać do zdjęć + przeróbki i odkładałam je cały czas na potem. Nie przedłużając: chciałabym Wam pokazać ile książek przybyło w mojej biblioteczce :)


 Książki z zakładki "Tania Książka"



Tak jak już pisałam w innym Book Haulu ( >wcześniejszy BH< ) na stronie Czytam.pl w zakładce "Tania Książka" można znaleźć prawdziwe cudeńka w bardzo dobrych cenach (bo od kilku do kilkunastu złotych za książkę). Zamawiałam z tej strony już drugi raz i jestem zadowolona. 
PS.: Dają do zamówienia genialne zakładki :D









1. "Cień Wiatru" Carlos Ruiz Zafón
W letni świt 1945 roku dziesięcioletni Daniel Sempere zostaje zaprowadzony przez ojca, księgarza i antykwariusza, do niezwykłego miejsca w sercu starej Barcelony, które wtajemniczonym znane jest jako Cmentarz Zapomnianych Książek. Zgodnie ze zwyczajem Daniel ma wybrać, kierując się właściwie jedynie intuicją, książkę swego życia. Spośród setek tysięcy tomów wybiera nieznaną sobie powieść "Cień wiatru" niejakiego Juliana Caraxa. 

Zauroczony powieścią i zafascynowany jej autorem Daniel usiłuje odnaleźć inne jego książki i odkryć tajemnicę pisarza, nie podejrzewając nawet, iż zaczyna się największa i najbardziej niebezpieczna przygoda jego życia, która da również początek niezwykłym opowieściom, wielkim namiętnościom, przeklętym i tragicznym miłościom rozgrywającym się w cudownej scenerii Barcelony gotyckiej i renesansowej, secesyjnej i powojennej.





2. "Trzynasta opowieść" Diane Setterfield
Powieść o tych, którzy kochają książki, dla tych, którzy kochają książki.

Obie są samotne. 
Obie skrywają bolesną tajemnicę swoich narodzin. 
Obie zamknęły się w świecie książek. 

Margaret Lea - zwyczajna dziewczyna, córka antykwariusza z Cambridge, która bardziej kocha książki niż ludzi, i Vida Winter - największa pisarka naszych czasów, żyjąca z dala od świata, tajemnicza legenda łącząca siłę starożytnej bogini i czarownicy. Vida Winter nie ma prawdziwego nazwiska, za to ma setki biografii. Żadna nie jest prawdą. Wszystkie są zmyśleniem. Teraz ponaglana śmiertelną chorobą chce wreszcie wyjawić prawdę. Prawdę, która prześladowała ją przez całe życie. Wybiera Margaret a dlaczego? Skąd wie, że tylko ta dziewczyna ją zrozumie? Rozpoczyna się walka z prawdą i o prawdę. Ożywają wielkie uczucia, grzeszne namiętności, przeklęte i tragiczne postaci, duchy przeszłości. Porywa nas magia urzekającej opowieści. 





3. "Powrót Władcy Wampirów" Justin Richards
Sir William Protheroe, kustosz działu znalezisk niesklasyfikowanych Muzeum Brytyjskiego, jego asystent George, łobuziak Eddie oraz urocza córka pastora, Liz, uczestniczą w niezwykłym wydarzeniu – odsłonięciu mumii z Sakkary. W sali egipskiej zebrała się cała śmie­tanka towarzyska Londynu. Zaproszeni goście cze­ka­ją już tylko na spóźniającego się fotografa Bernarda Den­ninga. On tymczasem spotyka na ulicy pewną piękną, tajemniczą kobietę, która, jak się wydaje, wie o nim bardzo wiele. Nieoczekiwanie nieznajoma pochyla się do szyi Denninga, lecz bynajmniej nie z zamiarem złożenia pocałunku… Jaki związek ma piękna dama z egipską mumią? Jaką zagadkę będą musieli rozwikłać bohaterowie? Richards z właściwą sobie lekkością i odrobiną ironii prowadzi czytelników zamglonymi londyńskimi ulicami, aby odkryć tajemnice skrywane przez cztery tysiąclecia…




4. "Bar dla potępionych" Kealan Patrick Burke
Dzisiejszej nocy możecie tu spotkać: Toma, nękanego przez demony przeszłości stróża prawa, za którym śmierć człapie krok w krok; barmankę Gracie, niedoszłą aktorkę, skazaną przez ojca na życie w czyśccu zakazanej spelunki; Flo, miejscową uwodzicielkę, która podobno (choć kto wie na pewno?) zamordowała swojego męża; Cobba, nudystę od dawna oczekującego na przeprosiny kolonii, z której go wygnano; Wintry’ego, niemego olbrzyma, który opowiada o sobie jedynie za pomocą niezrozumiałych wiadomości wypisywanych pod nagłówkami gazet; Kyle’a, dzieciaka ukrywającego pod stołem naładowany pistolet i Kadawra, który wygląda jak trup, lecz świetnie pachnie. Jest też wielebny Hill, który pojawia się o jedenastej, z punktualnością automatu, by powiedzieć im, kto ma dziś umrzeć i kto ma wsiąść do samochodu...

Witajcie w barze "U Eddiego", gdzie dzisiejszej nocy, po raz pierwszy od trzech lat nic nie pójdzie zgodnie z planem.





~~~~~~~~
Czytaliście którąś z wymienionych powyżej pozycji? 
Co Wy na to bym w wakacje robiła np. co dwa tygodnie ulubieńców czyli ulubiony cytat z książki, piosenka, jedzenie, zdjęcie czy wspomnienie ? Coś żeby było innego na blogu w czasie wakacji ? :)








4 komentarze:

  1. Ciekawe książki zamówiłaś. Nie czytałam żadnej, ale jestem bardzo ciekawa "Cienia wiatru" ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję zakupu! Ja ostatnio na swiatksizki.pl zamowiłam "Echa pamięci" za 16 zł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny zakup! Nie czytałam żadnej z tych pozycji, a najbardziej interesuje mnie "Trzynasta opowieść", co oznacza tylko tyle, że czekam na jej recenzję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że "Cień wiatru" przypadnie Ci do gustu, bo to naprawdę wspaniała powieść, jedna z moich ulubionych. Ja ostatnio dorwałam na Taniej Książce "Wyścig śmierci" za niecałe 10 zł, z przesyłką 18!
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń