środa, 1 kwietnia 2015

Liebster Blog Award 1



Liebster 

Blog Award

jest to wyróżnienie otrzymywane od innego blogera. Osoba z wyróżnionego bloga odpowiada na 11 pytań zadanych przez osobę, która tego bloga wyróżniła. Następnie również nominuje 11 osób, podając informację o nominacji na ich blogach i zadaje 11 pytań.
Bardzo dziękuję Izie (KLIK) za moją pierwszą nominację ♥ 




1. Co myślisz o pożyczaniu komuś twoich książek? Lubisz to robić czy próbujesz się wykręcić? Dlaczego?
No dobra, przyznam się: boję się pożyczać komuś moich własnych książek. Nikt nie dba o książki tak jak ja ! Mam wręcz na tym punkcie obsesje! Żadnego zagiętego rogu, żadnej zniszczonej okładki a o pisaniu w książce już nie mówię :) Gdyby cokolwiek stało się mojej książce, to naprawdę boję się co bym tej osobie zrobiła... Taa, nie pożyczam książek nikomu - od tego jest biblioteka.

2. Ile dziennie poświęcasz czasu na czytanie książek? Co najczęściej Ci w tym przeszkadza?
Nie czytam książek codziennie, ale jak zacznę czytać to (jeśli mam czas) czytam dopóki nie skończę książki czyli około 1-2 godziny. Potem robię sobie dzień lub dwa przerwy i znowu siadam i przez godzinę czytam następną książkę.  A co mi przeszkadza w czytaniu ? Brak czasu. Teraz, gdy chodzę do szkoły, rzadko mam nastrój by czytać. Po prostu przychodzę tak zmęczona i nie mam siły się skupić ;(

3. Lubisz czytać trylogie/serie czy wolisz pojedyncze książki? Dlaczego?
Czytać bardziej lubię zdecydowanie trylogie, ponieważ w nich lepiej możemy poznać bohaterów i tak szybko się z nimi nie żegnamy. Ale to też zależy: niektóre trylogie są przedłużane trochę na siłę.

4. Jaka książka rozpoczęła Twoją przygodę z czytaniem? Dlaczego była tą wyjątkową?
Czytaniem na poważnie zaczęłam chyba po "Laura i Tajemnica Aventerry" P.Freund. Miałam wtedy około 8 lat i po przeczytaniu tej książki zabrałam się od razu za następne części tej trylogii. Wspominam tą serię bardzo miło - była to lekko pisana powieść o przygodach Laury i jej przyjaciół. Zabawna, momentami trzymająca w napięciu. Pamiętam, że wtedy byłam z niej bardzo zadowolona.

5. Robisz zdjęcia książkom? Wstaw swoje ulubione zdjęcie.
Uwielbiam robić zdjęcia książką, ale chyba nie mam jednego ulubionego, dlatego wstawię kilka.





6. Zdarza Ci się zakochiwać w bohaterach książek? Wymień kilku.
Chyba każdemu się zdarza, darzyć jakąś postać szczególną sympatią? :) A więc: Jace Herondale, Magnus Bane (obydwoje z "Darów Anioła"), Will Herondale (z "Diabelskich Maszyn"), Augustus Waters (z "Gwiazd Naszych Wina"), Nick (z "Pragnienia").

7. Czytasz e-booki, czy raczej wolisz je omijać? Dlaczego?
Nigdy nie czytałam e-booka i nigdy nie będę ! :) Uwielbiam czuć książkę w rękach, móc poczuć jej zapach czy później po prostu mieć ją na półce. Zbyt bardzo kocham książki by móc czytać e-booki.

8. Gdzie najczęściej kupujesz książki?
Najczęściej zamawiam książki przez internet. W sumie to tylko może ze dwa razy kupiłam książkę w księgarni ;)


9. Jaka postać literacka sprawiła, że miałaś/miałeś ochotę rzucić książką o ścianę? Dlaczego?
Gdy czytałam "Papierowe Miasta" J.Greena strasznie denerwowała mnie Margo. Całe jej zachowanie, wyglądało tak, jakby uważała się za królową i wszyscy musieli koło niej skakać. Historia książki ogólnie bardzo fajna, jednak Margo działała mi na nerwy.

10. Znasz taką książkę, którą mogłabyś czytać w kółko i w kółko, wiedząc, że nigdy Ci się nie znudzi? Jaki jest jej tytuł?
Jeśli mogłabym podać całą serię to byłyby to "Dary Anioła" Cassandry Clare (tak, tak, znowu Dary ;)) Natomiast jeśli miałabym wybrać tylko jedną książkę to byłaby to chyba "Osobliwy Dom Pani Peregrine", który ostatnio przeczytałam. Książka jest naprawdę świetna !

11. Czy masz w swoim domu miejsce przeznaczone specjalnie do czytania, czy raczej czytasz wszędzie? Jakie to miejsce?
Ja mogę czytać wszędzie : w parku, w szkole, w aucie, u babci czy na poczekalni. Jednak najbardziej lubię czytać książki na moim fotelu (kupiłam go specjalnie z myślą o czytaniu) który znajduje się między regałem a oknem. Uwielbiam siedzieć i patrzeć się na moje cudne książeczki ! :)


Nominuję :


Moje pytania :

1. Ile książek posiadasz? Wstawisz zdjęcie swojej kolekcji?
2. Top 10 ulubionych książek? 
3. Czy lubisz czytać na świeżym powietrzu ? Gdzie najczęściej czytasz?
4. Czy masz jakąś znienawidzoną przez siebie postać ? Jeśli tak, kto to?
5. Gdybyś żył/żyła w książce, która już została napisana, kim byś był/była?
6. Używasz zakładek czy zaginasz rogi?
7. Czy należysz do jakiegoś fandomu? Jeśli tak, to do jakiego?
8. Gdybyś mógł/mogła zmienić zakończenie jednej wybranej przez siebie książki, jaka byłaby to książka?
9. Książka, której nie przeczytałeś/przeczytałaś do końca?
10. Zaznaczasz cytaty ołówkiem, karteczkami samoprzylepnymi czy robisz zdjęcia? 
11. Twoja ulubiona książkowa para ?


~~~~
Czy chcielibyście, żebym wstawiała "Podsumowanie miesiąca", gdzie zsumuję ile stron w danym miesiącu przeczytałam i jakie to były książki ? :)
Pozdrawiam,






7 komentarzy:

  1. O, Margo też strasznie mnie denerwowała. W moich oczach wypadała jak marna wersja Alaski, którą uwielbiam.
    A pisanie podsumowań to dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne<3

    http://mylife-tasia.blogspot.com/2015/03/sheisideclick.html#comment-form

    poklikasz? proszę, bardzo mi zależy:)
    jeśli poklikasz uczciwie odwdzięczę się i polecę twojego bloga w następnym poście.
    miłego dnia:):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że wzięłaś udział! ♥ Cieszę się, że nie tylko ja jestem takim pedantem pod względem książek :P A poza tym - robisz genialne zdjęcia! Wstawiaj częściej na bloga! ♥
    Pozdrawiam :*
    isabellin5.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję nominacji, super odpowiedzi. :)
    Z chęcią poczytam podsumowania miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za nominacje, zapraszam na mój blog po odp . ;P
    http://czytaniewekrwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominację i zapraszam!
    http://zyjemyslowami.blogspot.com/2015/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję za nominacje! :) Postaram się umieścić post jak najszybciej ;D

    http://recenzje-ksiazek-patricia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń