piątek, 13 lutego 2015

Recenzja książki "Jutro, kiedy zaczęła się wojna" John Marsden

Recenzja książki "Jutro, kiedy zaczęła się wojna" John Marsden



Tytuł: Jutro, kiedy zaczęła się wojna
Autor: John Marsden
Wydawca: Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
Ilość stron: 272
Okładka: miękka


Książka o wojnie.

Paczka przyjaciół: Ellie, Corrie, Kevin, Homer, Fi, Lee, Robyn i Chris postanowili wyjechać na kilka dni na biwak w góry. Wybrali do tego niedaleko położoną dziką i dobrze ukrytą dolinę - Piekło. Gdy wrócili wszystko się zmieniło. Ich rodzice zostali uprowadzeni, zwierzęta pozdychały a dookoła wojna ! Ruiny domów, brak prądu, żołnierze na ulicach...

Książka bardzo mi się podobała. Patrząc na tematykę nie była ona ciężka i jakoś bardzo dobijająca. Czytało się to szybko i przyjemnie. Dużo akcji, przyjaźni, miłości i rozpaczy. Bohaterowie (nastolatkowie) musieli dać sobie radę w kraju, w którym trwała wojna. Często byli załamani, ale mobilizowało ich odnalezienie rodziny. Nie mogli mieszkać w dawnych domach (żołnierze mogli ich znaleźć) więc zabrali potrzebne rzeczy i schowali się w Piekle. Przyjeżdżali jednak do miasta po zapasy żywnościowe a także na akcje przeciwko intruzom. W całej tej powieści nie zabrakło również wątków miłosnych. 

Dobrze wykreowani bohaterowie. Każdy ma jakiś wyraźnie określony charakter, którego trzyma się przez całą serię. Denerwowało mnie trochę to, że Ellie, główna bohaterka, jest taka silna i niemal wszystko co sobie zaplanuje - zrobi. Jeśli w rzeczywistym świecie rozpętałaby się wojna hmm... ja chyba nie przeżyłabym kilku dni. Gdybym miała broń, pewnie bałabym się jej użyć. Myślę, że po prostu siedziałabym w domu i czekała, kiedy się to wszystko skończy. Jak skończyłyby mi się zapasy to 1) umarłabym z głodu; 2) wyszłabym z domu w poszukiwaniu żywności i umarła, zastrzelona przez jakiegoś żołnierza. Życie na wojnie nie jest dla mnie, ale książka o wojnie jak najbardziej :)

I znowu zacznę się rozczulać nad okładką. Tak bardzo lubię, gdy odnoszą się do treści książki..ach ! Ellie stojąca na łące, zapewne w Piekle. Dziewczyna czuje się bezpiecznie w kryjówce, wolnej od brutalnej wojny. 

"Jutro, kiedy zaczęła się wojna" to dopiero pierwsza część całej sagi. Nie przeczytałam jej jeszcze całej, utknęłam na 4 tomie i chyba muszę trochę od niej odpocząć :)

Bardzo polecam ! Idealna na wieczorne smutki :)
Ocena: 7/10



Nie, piekło nie ma nic wspólnego z miejscem- piekło wiąże się z ludźmi. Może to ludzie są piekłem.


 W życia znoju i chaosie Jedna trwa zasada: Cudze troski leczy dobroć, A własne odwaga.


Bo prawdziwa odwaga polega chyba na tym, że robisz coś mimo wielkiego strachu


~~
Czytaliście "Jutro.."? :)
Do zobaczenia w recenzji książki "Diabelskie Maszyny : Mechaniczny Anioł" !



11 komentarzy:

  1. Dzięki twojej recenzji dodam ją na listę "do przeczytania", jako nr.... 133. Kiedyś w końcu przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na moim blogu niedługo rozpoczynam tygodniowe wyzwanie książkowe, może zajrzysz?
      Zapraszam: http://stella191.blogspot.com

      Usuń
  2. Ooo... nareszcie warto było poczekać JUTRO♥♥♥ kocham

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej książki, ale mam zamiar to zrobić w najbliższym czasie^^ Teraz mam ferie, więc niewykluczone, że zrobię to już w tym tygodniu :)
    Dodaję do obserwowanych i liczę na to samo z twojej strony, dziewczyno z zapytaja :p
    Ps świetna recenzja
    dramione-alexandry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja! Chyba taką książkę przeczytam, bo jest bardzo fajna.

    Zaobserwowałam, skomentowałam, teraz ty. :)
    gabi-i-jej-swiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam, ale ja bym oceniła trochę niżej. Nie za bardzo przypadła mi do gustu :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam książki, ale sporo pozytywnych opinii o niej. Raczej nie będę jej na siłę szukać, aczkolwiek jeśli wpadnie mi w ręce - z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna książka czytałam! <3

    Zapraszam mypassionpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Hah, masz to samo jak ja. Uwielbiam rozczulać się nad okładkami. Nawet jeśli książka mi się nie podoba, a ma fajną okładkę to zawsze dodaję jej plusa. Nie czytałam tej serii ale zbyt wiele pozytywnych opinii o niej słyszałam aby pozostawić ją w spokoju
    http://hopeflyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham całą tą serie wraz z "Kronikami Eliie", które opisują wydarzenia po zakończonej wojnie. Ogółem uwielbiam pogląd autora książki na świat. Jakbyś nie wiedziała zaczął pisać dla swoich uczniów twierdząc, iż nie dziwi się z faktu nieczytania przez swoich uczniów książek, gdyż sam wybrał się do pobliskiej biblioteki i nie znalazł tam nic wartego przeczytania ;)) Wywiad znajdziesz na: http://www.seriajutro.pl/jutro/wywiad-z-johnem-marsdenem

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam pierwsze trzy części, w których po prostu się zakochałam :)
    Pozdrawiam :D
    zawsze-usmiechniete.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń